dilluns, 21 de setembre del 2009

Reconsagrats


A prop del centre de Barcelona (al meu centre: Passeig de Gràcia/Avinguda Diagonal, és a dir el que abans se'n deia el cinc d'oros o més recentment la plaça del llapis) hi podeu veure penjats als fanals, unes d'aquelles banderoles, que van posades per parelles.

Em van saltar a la vista unes que feien referència a l'obra de teatre Dos menos (Dos menys), que protagonitzen l'actor argentí Héctor Alterio i l'espanyol Pepe Sacristán al Teatre Poliorama. Dues coses em van sobtar.

1) A la banderola hi ha una llegenda d'aquelles que ressalten que diu "ocasió única!" i una altra que explica "per primera vegada junts!". Home!, vaig pensar, seria una ocasió única si fos la darrera ocasió que actuessin junts, no la primera, oi? Amb lo desconfiats que són la gent del teatre, de ben segur que no els faria cap gràcia saber que ja els estan donant per acabats, almenys com a parella.

2) a la banda baixa de l'anunci, apareixen, com sempre, les entitats públiques o privades que hi han donat suport. En el nostre cas i pel mateix ordre d'aparició d'esquerra a dreta:

TV3- Catalunya Ràdio- Ministerio de Cultura - Comunidad de Madrid- Servicaixa

La pregunta és: ¿Telemadrid i Radio Madrid (no sé si existeix, però m'hi jugaria un pèsol d'en Puyal que sí, encara que no es digui així...) donarien suport per exemple a en Joel Joan (per dir algú qualsevol) per fer una obra en català a Madrid?

Que el Ministerio faci el que fa amb els meus diners m'emprenya força, però que TV3 i Cat Ràdio facin promoció de figures (re)consagrades espanyoles, deixant de promocionar molta gent d'aquí, que comença sense cap suport: m'indigna. Si la gent de teatre diu "molta merda" per desitjar-se sort, a mi em venen ganes d'enviar-los "a cagar a la via"

3 comentaris:

Noctas ha dit...

Tv3 i Catalunya radio ja fa temps que venen el que no haurien de vendre. Suposo que deuen rebre alguna mena de compensació a canvi. En tot cas mai veurem a Tele Madrid i en especial a la Curry Valencuela fent res més que no sigui Catalanofòbia...en fi crack saludus!

Jaume ha dit...

Noctas, tu sí que ets un crack.No només davalla l'audiència, la davallada de qualitat és imparable.

Soulprowler ha dit...

Com diu la banderola a les portes del castell d'edimburg: "NEMO ME IMPUNE LACESIT"